فروش وارنیش حرارتی در اصفهان

وارنیش حرارتی

وارنیش حرارتی چیست ؟

وارنیش حرارتی نوعی روکش است که میتواند یک لایه پوششی  برای لوله ها است.

جنس این لوله ها از پلیمر است که خواصیت جمع شوندگی نیز دارند .

و در برابر حرارت ایجاد شده توسط آتش و شعله گاز یا هر چیزی که حرارت ایجاد کند جمع میشوند.

این روکش ها در مدل ها و سایز و رنگ های مختلف تولید میشود .

که هر کدام از آن ها برای نیاز های مختل استفاده میشود.

عایق برودتی و حرارتی بوده که جهت عایق بندی قطعات حرارتی و الکتریکی می توان از آن استفاده کرد.

از ویژگی ‌های این محصول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که دیگر به حرارت دادن و شکل گرفتن احتیاجی نیست.

در نتیجه تغییر سایز آن ها ثابت می ماند.

از  می توان در بسیاری از صنایع مانند صنعت وسایل نقلیه، هوافضا، تجهیزات سنگین و غیره استفاده کرد.

همچنین کاربرد های دیگر  در فلزات سیم کشی کابل، حفاظت حرارتی، شعله و غیره می باشد.

البته از این محصول می توان در لوازم الکتریکی ماشین آلات، قهوه جوش، مراقبت‌های پزشکی، تجهیزات نورپردازی و محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده کرد.

انواع مختلفی مانند وارنیش فایبرگلاس، سیلیکونی و غیره دارند.

هر یک از این وارنیش ها ویژگی های مخصوص به خود را داشته و مزیت ها و معایبی دارند.

به طور کلی می‌توان گفت که وارنیش حرارتی یک روکش پلاستیکی شکل بوده .

که با توجه به ساخت و مواد به کار رفته در اثر حرارت به جای اینکه بسوزد شروع به جمع شدن می کند.

اگر قطعه ای را داخل این محصول قرار دهیم به آن چسبیده و این خاصیت را دارد.

که به عنوان عایق الکتریکی روی کابل و سیم قرار گیرد.

همچنین از آنها در مقابل برق گرفتگی محافظت می کند.

می‌توان وارنیش حرارتی را از پرکاربرد ترین وسیله هایی محسوب کرد.

که در زمان مونتاژ تابلو برق صنعتی می توان از آن استفاده کرد.

در تعریف ساده می‌توان گفت وارنیش یک پوشش عایق می باشد که برای سیم و کابل بدون پوشش استفاده خواهد شد که وارنیش دارای انواع مختلفی مانند وارنیش ساده ، نسوز و حرارتی تقسیم می گردد؛ در این نوشته می خواهیم وارنیش نسوز و انواع آن را برای شما بیان کنیم؛ بنابراین تا پایان با ما همراه باشید، مطمئنا بعد از مطالعه این مقاله با انواع وارنیش و کارایی های هر یک به خوبی آشنا می شوید.

دلیل استفاده از وارنیش حرارتی چیست ؟

  • به وجود آوردن نوعی عایق حرارتی و تعمیر انواع کابل های برق و انتقال سیگنال
  • ایجاد کردن پک یا جمع آوری ردن سیم و کابل ها
  • افزایش طول عمر سیم ها و کابل ها
  • قابلیت نشانه گذاشتن یا برچسب زدن بر روی سیم ها

انواع وارنیش یک لایه  و چسب دار

روکش های حرارتی دارای انواع مختلفی هستند که برای مصارف گوناگونی اسفاده میشود.

در این مقاله به توضیح انواع وارنیش تک لایه میپردازیم.

وارنیش حرارتی SGP  :

از این نوع وارنیش برای مصارف عمومی استفاده میشوند .

مواد استفاده برای این وارنیش پلی الفین پیوند و کراس لینک است.

که این موارد در برابر کشیدگی و پاره شدن مقاوم است و دارای انعطاف پذیری و ماندگاری بسیار بالایی است.

این وارنیش ها در دمای 70 تا 120 درجه سانتی گراد فعال میشوند و در دور تا دور موارد داخل خود جمع میشوند.

حتی میتوان با استفاده از حرارت سشوار فندک یا کبریت روی آن اعمال کرد.

ظریب جمع شوندگی این شیرینگ های حرارتی 2 به 1 است و معنی آن به این صورت است که تا نصف کاهش پیدا میکند.

به طور مثال اگر یک وارنیش حرارتی 6 میلی متر باشد و دو سیم با قطر 3 میلی متر قرار داده شود کاملا به دور آن جمع میشوند.

و ولتاژ کاری که سیم ها درون آن قرار میدهیم 0 تا 1000 ولت است و درجه کاری آن از 45- تا 125+ درجه است.

خرید وارنیش حرارتی نسوز

فروشگاه ها و سایت های زیادی فروشنده این محصول هستند که میتوان محصول مورد نظر را خریداری نمود.

اما شما باز دید کنندگان مخترم میتوانید خرید  نسوز خود را از سایت ماهوت الکتریک انجام دهید.

بازرگانی ماهوت الکتریک تولید و صادر کننده انواه وارنیش حرارتی نسوز است .

که محصولات خود را با گارانتی اصالت کالا عرضه میکنند .

برای خرید وارنیش حرارتی نسوز به سایت ماهوت الکتریک مراجعه نمایید.

وارنیش حرارتی بی رنگ

وارنیش یکی از پوشش ها می باشد که در صنایع مختلف و به ویژه چوب و نجاری استفاده می‌گردد وارنیش نه فقط برای سازه های چوبی بلکه بر روی هر سطحی می توان اجرا نمود، اگر در خارج و یا داخل خانه سازه های چوبی دارید برای اطمینان پیدا کردن از بالا رفتن طول عمر سازه باید آن را با پوشش های گوناگون مقاوم و مستحکم نمود؛ چوب هنگامی که با یک ماده خوب پوشش داده شود سالیان طولانی دوام می‌آورد وارنیش یک نام آشنا در بین رنگ کارها و علاقمندان به این حوزه می‌باشد.

یکی از دغدغه های که در بین فعالین چوب در هنگام معرفی وارنیش خیلی به چشم می آید کلی گویی می باشد به طور مثال اگر از یک شخص آشنا با اصول رنگ کاری پرسیده شود چطور سطح چوب را پوشش دهیم در پاسخ می‌گوید از وارنیش استفاده نمایید شما به رنگ فروشی مراجعه کرده و درخواست وارنیش می نماید رنگ فروش در پاسخ خواهد گفت چه وارنیشی؟ شما در این صورت سردرگم خواهید شد و به جواب آن سوال نمی رسید.

این کلافه شدن را در گروه های تلگرام مربوط به صنعت چوب خواهید دید بعضی از دوستان در هنگام راهنمایی نمودن به بقیه می‌گویند برای پوشش چوب از وارنیش استفاده نمایید.

وارنیش حرارتی قلع دار

وارنیش محصول جدیدی می باشد که تحولی خوب در اتصالات کابل به وجود آورده است این محصول برای آسانی اتصال سیم به همه افراد مبتدی تا حرفه‌ای کمک فراوانی خواهد کرد شکل کار محصول به این شکل می باشد که دو سیم را به اندازه یک سانتیمتر جدا نموده و داخل وارنیش کنار یکدیگر قرار خواهید داد سپس به کمک سشوار یا فندک حرارت داده خواهد شد و سبب ذوب شدن داخل وارنیش می‌شود و اتصالی خیلی قوی را به ارمغان خواهد آورد.

مشخصات

وزن

۱۰۰ گرم

سایز (قطر)

۶

جنس مغزی

مغزی ندارد

جنس شیلد

پلی الفین انعطاف پذیر

وارنیش حرارتی متری

وارنیش هایی که دارای سایز ۱ تا ۲۰ میلیمتر میباشد برای کارهای مختلف استفاده خواهد شد برای نمونه از این کالاها برای پاک نمودن یا جمع نمودن کابل رابط سیم و بقیه موارد و جلوگیری نمودن است، پخش شدن سیم و سیم کشی استفاده می گردد یا در نمونه های دیگر برای آب بندی و عایق بندی و پوشش دادن روکش سیم از این کالا استفاده خواهد شد، در موارد دیگر برای پوشش قسمت‌های لحیم کاری شده ابزارها فیش ها و سیم ها هم از این کارها استفاده می گردد.

باید دقت کرد که وارنیش حرارتی با حرارت سشوار و فندک قابل جمع شدن و فعال سازی خواهد بود در حقیقت عایق کاری برای کم کردن از فاصله حریم فاز و کدگذاری دسترسی و برچسب رنگ و حفاظت مکانیکی اجسام و جلوگیری از زنگ زدگی و فرسودگی و خوردگی که از رطوبت به وجود آمده نیز از بقیه کارایی ها وارنیش ها می باشد.

وارنیش حرارتی رنگی

شیرینگ حرارتی یا وارنیش یک نوع روکش از جنس پلاستیک است که به آسانی بر اثر حرارت و گرما قابلیت جمع شدن را دارد و کارایی های زیادی مانند عایق بندی سیم استحکام در برابر ساییدگی و محافظت از محیط زیست برای سیم های مفتولی ترمینال ها و اتصالات در فعالیت های الکتریکی خواهد داشت، همینطور جایگزین خوبی برای چسب برق یا لنت برق است وارنیش در سایز و اندازه های متفاوت و شماره های مختلف در بازار وجود دارد.

کاربردهایوارنیش رنگی :

وارنیش رنگی کاربردهای متفاوتی دارد مثل عایق بندی سیم ها و سیم کشی در ساختمان سیم کشی ماشین سیم کشی خانگی کابل موبایل و موارد دیگر.

وارنیش حرارتی چسب دار

روکش حرارتی دو لایه هم با خواص مشابه روکش حرارتی تک لایه مورد استفاده عموم قرار می گیرد با این تفاوت که این مدل روکش حرارتی به یک لایه چسب حرارتی ضد آب آغشته شده و در داخل لوله می باشد بعد از فراگرفتن روکش در اطراف جسم و حرارت آن علاوه بر جمع شدن روکش چسب به داخل آن هم روان و سبب آب بندی یک کامل روکش و جسم خواهد شد و سبب ممانعت از نفوذ هوا و رطوبت و گرد و غبار به داخل روکش خواهد شد.

با توجه به این ویژگی این روکش ها عموماً برای و آب بندی سیم لوازم و ابزار خانگی، ماشین ،لوازم الکترونیکی عایق کردن اتصال کابل و سیم عایق کردن محل جمع شدن کابل و سیم و اتصالات آنها و تعمیر کردن روکش صدمه دیده سیم استفاده می گردد، با توجه به تنوع زیاد رنگی این مدل روکش ها از این روکش علاوه بر آب بندی نمودن کامل برای کدگذاری دسترسی طبق رنگ هم می‌توان استفاده کرد؛ رنگ مشکی آن در مقابل اشعه ماوراء بنفش استحکام دارد؛ ضریب جمع شوندگی آن هم ۳۱ است به این معنا که بعد از حرارت مناسب قطر آن به یک سوم قطر اول کاهش خواهد یافت.

مشخصات وارنیش حرارتی چسب دار

وارنیش حرارتی یکسری مشخصات دارد که در اینجا بیان می‌شود ماده تشکیل دهنده آن پلی الفین انعطاف پذیر میباشد و خود خاموش شونده است و ضد شوره می باشد و آغشته به چسب حرارتی ضد آب و روغن خواهد بود درجه حرارت آن ۴۵ درجه سانتیگراد تا ۱۲۵ درجه می باشد و اشتعال پذیری روکش آن طبق استاندارد خواهد بود دمای مورد نیاز برای حداقل جمع شوندگی ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد حداقل دما برای جمع شوندگی بیش از ۱۱۰ درجه سانتیگراد است.

ضریب جمع شوندگی ۶۵ درصد در محور عرضی است و سازگار با ضوابط sony و rohs خواهد بود، استاندارد ۲۲۲ از موسسه معتبر آمریکا را دارد و حالت بسته بندی در اطراف قرقره مقوایی یا شاخه‌های یک متری دارد و رنگ های آن زرد قرمز مشکی آبی سبز و سفید می باشد.

وارنیش حرارتی سایز بزرگ

قیمت وارنیش حرارتی بسته به سایز و قطر آن متفاوت خواهد بود هنگامی که به اندازه اشاره می‌گردد در حقیقت منظور قطر دایره ای محصول می باشد طبیعتاً قطر آن باید بیش از مجموعه قطر سیم و کابل و پایه‌های قطعات ای باشد که مخاطب قصد دارد به آن عایق کاری کمک کند، بعد از آن در مرحله بعدی با به وجود آمدن یک منبع حرارتی می‌توان آن را جمع نموده تا به سیم داخلی بچسبد، قیمت وارنیش حرارتی بسته به قطر یا پهنا نیز خواهد داشت .

در فروشگاه انواع وارنیش مانند واژه هایی با سایز ۱ تا ۳۵ عرضه خواهد شد باید دقت کرد که این گونه موارد یک جایگزین خوب و زیبا تر برای انواع چسب های برقی خواهد بود که نقش پوشش برای انواع سرکابل سیم و فیش را خواهد داشت، انواع ور نیش دارای رنگ بندی های مختلف و سایز بندی های گوناگون میباشد که یک پوشش و روکش عایق برای اتصالات الکتریکی و الکترونیکی خواهد بود و در حقیقت یک جایگزین خیلی خوب برای چسب برق می باشد.

وارنیش حرارتی ایرانی

وارنیش به مجموعه‌ای از مواد می‌گویند که یک لایه محافظ بر روی چوب خواهد بود و عموما جذب چوب نمی گردد و اگر جذبی انجام شود به شکل سطحی خواهد بود وارنیش ها عموماً شفاف می باشند و بدون رنگ که هیچ پیگمنت رنگی نخواهند داشت، یکی از وارنیش ها پلی استر است که بی رنگ می باشد و بعد از اجرا همواره طرح و نقش چوب نمایان خواهد شد؛ البته بعضی وارنیش ها رنگ دارند که رنگ چوب را تغییر خواهد داد وارنیش انواع مات براق و خیلی براق دارد.

در یک مثال دیگر برای باز شدن ذهن شما می توان گفت که شاپان یا جوهر و یا موادی از این دست که برای تغییر دادن رنگ چوب از آن استفاده می گردد و چسب چوب می‌شوند از وارنیش ها نیستند، وارنیش عموماً برای پوشش چوب استفاده می گردد و یک لایه صفت محافظ و شفاف بر روی چوب می‌باشد؛ هنگام استفاده از وارنیش باید دقت داشت که سابقه آن به شدت زیاد استريال اما در سالهای اخیر نمونه‌های از این خانواده به بازار عرضه شده است و واکنش های صنعتی و مدرن مورد استفاده در چوب کلیر نیم پلی استر پلی اورتان و تمام پلی استر می باشد.

وارنیش حرارتی ایرانی

برای درک مناسب از واژه وارنیش و ویژگی های آن باید مقداری در رابطه با ویژگی‌های آن اطلاعات داشت بانی های صنعتی معمولاً از سه ماده اصلی روغن رزین و حلال تشکیل می‌گردد حلال از غلظت کم می کند و به آسانی می توان با قلم مو آن را اعمال نمود.

روغن‌های مورد استفاده در وارنیش

برای ساخت وارنیش از روغن کتان و چینی استفاده می گردد، از بین این دو نوع روغن استفاده نمودن از روغن کتان متداول تر می‌باشد که این مورد به دلیل قیمت پایین تر آن خواهد بود، به نظر اکثر اساتید وارنیش های تولید شده با روغن چینی کیفیت بیشتری خواهند داشت؛ روغن در صورت قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب سبب سفت شدن وارنیش خواهد شد.

موارد استفاده از وارنیش چوب چیست؟

نکته دیگر که در رابطه با وارنیش باید آن را دانست این است که جایگاه استفاده از وارنیش در کجا می باشد اکثر وارنیش ها برای استفاده بر روی سازه چوبی مورد استفاده در ساختمان خواهد بود، البته در سال‌های گذشته از وارنیش برای پوشش چوب در فضای باز استفاده می گردید اما با وارد شدن روغن های گیاهی که برای چوب می باشد استفاده از وارنیش فضای آب توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

در شکل وارنیش هر چه اندازه روغن بیشتر از راضی نباشد انعطاف آن بیشتر خواهد شد و مقاومت و استحکام بیشتری در مقابل رطوبت خواهد داشت و همین طور می توان با اضافه نمودن یک سری مواد دیگر استحکام وارنیش را بیشتر نیز نمود از وارنیش با ویژگی‌های سفت و شکننده هم در پوشش مبل چوبی استفاده می گردد.

وارنیش نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟

وارنیش نسوز یک عایق حرارتی و برودتی می باشد که برای بستن عایق قطعات الکتریکی و سیم کشی از آن استفاده می شود یکی از خصوصیات این وارنیش این است که نیاز به حرارت و شکل‌گیری ندارد پس در نتیجه تغییر سایز از خود بروز نخواهد داد.

انواع وارنیش نسوز:

وارنیش انواع مختلفی دارد یکی از آنها فایبرگلاس می باشد در آغاز وارنیش نسوز را با نخ فایبرگلاس بافندگی می‌کنند و بعد از آن با لاستیک سیلیکون که برای استحکام حرارتی و کشی بهتر کاور می گردد و تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد می تواند حرارت را تحمل نماید وارنیش نسوز که از الیاف فایبرگلاس بافته شده برای تحمل حرارتی تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد نیز مناسب می باشد همینطور می‌تواند بهترین مراقب برای شیلنگ سیلیکونی و انواع کابل های ابزار باشد.

این وارنیش می تواند آتش و حرارت را به حداقل خود برساند وارنیش نسوز بدون درس می باشد به این معنا که در برابر فشار مقاومت و استحکام خیلی زیادی از خود نشان خواهد داد از مهمترین خصوصیات وارنیش نسوز می توان این را بیان کرد که بعد از آتش گیری یا حتی در معرض حرارت و آتش گیری در کمتر از ۱۰ ثانیه خاموش خواهد شد و دچار حریق نمی گردد.

وارنیش نسوز سیلیکونی:

این مدل وارنیش نسوز یک پوشش لاستیک سیلیکونی مستحکم‌تر از وارنیش فایبرگلاس در مواجهه با ساییدگی خواهد بود و ایده آل برای استفاده کردند در برنامه های کاربردی خیلی سنگین که نیاز به خصوصیات الکتریکی و مکانیکی است وارنیش سیلیکون ولی به خاطر دارا بودن ویژگی های مکانیکی و قدرت دی الکتریک خیلی زیاد از اولین انتخاب ها در برنامه‌های کاربردی مانند مراقبت است.

کاور و جدا کردن ترکیب کننده ها و درپوش سیم پیچ خواهد بود این مدل وارنیش در مواجهه با اکثر اسیدها قلیایی ها و همچنین سفید کننده ها مستحکم و مقاوم می باشد همینطور مقاوم قیمت سایشی خیلی زیادی از خود نشان خواهد داد.

وارنیش نسوز بازالت:

وارنیش از الیاف نساجی ساخت می‌شود از بازار برای به وجود آمدن ترکیبی استثنایی از استحکام در برابر حرارت استفاده می‌شود که کار عالی در برابر حرارت نسبت به وارنیش خواهد داشت و همینطور این وارنیش انعطاف پذیری خیلی زیادی برای نصب کردن در اطراف هم های تنگ و بقیه موانع مناسب خواهد داشت این وارد می‌شد تا ۷۵۰ درجه سانتیگراد می تواند حرارت را تحمل نماید با توجه به توضیحاتی که بیان شد می‌توان به طور خلاصه بیان کرد که وارنیش نسوز وسیله‌ای است که آن را روی سیم می‌کشند تا به سیم زمانی که در برابر حرارت خیلی زیاد مانند گرمای ۸۰۰ درجه قرار گیرد آسیبی بر آن وارد نشود.

از ویژگی‌ها و خصوصیات خیلی مهم آن نیز این است که در هنگام احتراق در کمتر از ۱۰ ثانیه خاموش خواهد شد و به هیچ صورت دچار حریق نمی گردد همین طور در برابر اتفاقاتی مثل جرقه های الکتریکی و جوش و انواع مواد ذوب شونده فلزات مقاوم و مستحکم خواهد بود.

کاربردهای وارنیش نسوز

وارنیش نسوز یکسری کاربرد های دارد که در اینجا بیان خواهد شد شیلنگ تولید می‌کند و فولاد آهن و در فلز نیز کارایی دارد و در حوزه حمل و نقل و وسایل نقلیه تجهیزات سنگین هوافضا و راه‌آهن کارایی دارد و برای حفاظت از حرارت و شعله در کابل و شیلنگ استفاده می‌شود باعث حرارت و عایق میشود وارنیش نسوز می تواند آتش و حرارت را به کمترین اندازه آن برساند.

چگونه از روکش حرارتی استفاده کنیم ؟

روکش حرارتی استفاده ها و کاربرد های خیلی زیادی دارد و تنها برای محافظت کابل در مواجهه با سایش و آب و هوا نخواهد بود از آن می‌توان برای دسته بندی و بسته بندی و آسیب دادن هر چیز استفاده نمود شما با یک حرارت کم می توان برای کم کردن مقدار این روکش حرارتی اقدام نمایید اگر شما روش انجام آن را می دانید که خوب اگر نمی دانید با ما همراه شوید تا این را با هم مطالعه کنید.

اولین چیزی که برای بار اول به آن نیاز دارید چه چیزی است؟ بله اگر شما به یک حرارت کم نیاز دارید مانند تفنگ گرمایی یا همان سشوار صنعتی یا یک شعله کم اجاق البته منظور ما سرپیک بزرگ نیست تنها یک شعله ی کم باید خیلی مواظب بود که حرارت زیاد سبب سوختن روکش نمی‌گردد.

اول ایمنی

به خاطر داشته باشید که کار کردن با آتش خطرناک می باشد امکان دارد سبب آسیب به شما و حتی آتش‌سوزی کلان شود برای جلوگیری از این حوادث ناگوار استفاده کردن از عینک محافظ و پوشیدن دستکش و ماسک و استفاده کردن از لباس ایمنی خواهد توانست از آسیب‌ها و حوادث بعد از آن جلوگیری نماید.

مرحله اول

انقباض در روکش حرارتی چه زمانی اتفاق می افتد هنگامی که یک گرم یا یک بمب هسته روکش حرارتی وارد گردد اما شما به چه سایز است روکش نیاز دارید سایز روکش حرارتی خیلی مهم است و عایق‌بندی به خوبی انجام گیرد دو مورد را باید به یاد داشته باشید قطر روکش قبل از انقباض و بعد از آن طبق سطح مورد نیاز برای عایق بندی باشد همواره باید قدر روکش بعد از حرارت دیدن کمتر از قطر آن مورد عایق بندی باشد و قبل از حرارت دیدن به آسانی در منطقه مورد عایق بندی گذاشته شود.

مرحله دوم

بعد از انتخاب کردن سایز و اندازه روکش حرارتی مناسب با سایز کابل روکش حرارتی به اندازه بریده شود که یک و نیم سانتیمتر از هر طرف بزرگتر باشد تا دو طرف کابل به طور مناسب عایق‌بندی گردد به یاد داشته باشید که طور روکش حرارتی در طی فرآیند کم می‌شود.

مرحله سوم

بعد از برش دادن روکش و گذاشتن آن در محل به شکلی که دو طرف محل آسیب پوشانده شود نوبت به حرارت خواهد رسید قبل از اینکار مقدار حرارت برای روکش و مقدار حرارت تولیدی تفنگ حرارتی که برای این کار استفاده می کنید خیلی مهم است استفاده کردن از شعله به خاطر یکنواخت نبودن و آسیب‌های احتمالی اصلا پیشنهاد نمی گردد یک تفنگ حرارتی خیلی گران قیمت نخواهد بود.

مرحله چهارم

اگر شما در حال پوشش یک کابل حرارتی می باشد از آغاز کار شروع به حرارت دادن نمایید و مطمئن گردید هیچ حبابی به وجود نمی آید همه کار را به شکل یکنواخت حرارت دهید بعد از حرارت دادن روکش و منقبض شدن آن به روکش اجازه دهید خنک گردد.

موارد استفاده از شیرینگ حرارتی چیست؟

از شیرینگ حرارتی در این موارد استفاده می شود کلاف نمودن و پاک کردن و جمع نمودن رابط سیم و کابل به وجود آمدن پوشش و تعمیر کردن انواع کابل برق سیم و انتقال دادن سیگنال و دیتا عایق نمودن هر اتصال و شینه برای کم کردن فاصله بین فاز به زمین برچسب نمودن و یا لیبل کردن روی سیم و کابل و لوله و نشانه گذاری وسایل مختلف به وجود آمدن حفاظت فیزیکی برای وسایل مختلف مثل لوله ها کابل سیگنال و بقیه موارد بالا بردن طول عمر و جلوگیری نمودند.

از صدمه های مختلف مثل بهبود کارکرد در مقابل فرسایش مثل خوردگی رطوبت و آب و هوا و باران استفاده کردن تزییناتی و رنگبندی نمودن موارد مختلف با توجه به اینکه این مواد سطح صاف و نرم و تنوع رنگی زیاد دارد.

انواع وارنیش یک تا سه لایه و دارای چسب

روکش های حرارتی انواع مختلفی دارد که در اینجا از نظر تعداد لایه ها به آن می پردازیم در این بخش ما فقط به وارد میشه تک لایه عمومی می‌پردازیم و موارد دیگر مثل وارنیش دولایه و صدایی چسبدار را برای مباحث بعد از آن می‌گذاریم که یک لایه از روکش حرارتی می باشد و در مصارف عمومی استفاده می‌شود مواد تولید شده این گروه از پلی میباشد که یک ماده انعطاف پذیر و با ماندگاری بالا در برابر پاره شدن و کشیدگی و یا حل شدن می باشد و ویژگی های عایقی مناسبی دارد.

عموماً این گروه در دمای حرارتی ۷۰ درجه تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد فعال بوده و گرداگرد مواردی که داخل خود پوشش داده جمع می گردد حرارت را به آسانی می توان به وسیله سشوار خانگی و یا صنعتی استاندارد و یا کبریت و فندک و شکل های دیگر بر روی آن اعمال کرد ضریب جمع شوندگی این نوع از شیرینگ های حرارتی ۲ به ۱ می باشد و این به این معنا خواهد بود که قطر آن به نصف کم می‌شود یعنی به طور نمونه اگر در یک وارنیش ۵ میلیمتری دو سیم دو و نیم میلیمتری قرار داده شود کاملاً به دور آن جمع خواهد شد کاری که سیم را داخل این وارنیش حرارتی قرار می‌دهد تا ۱۰۰۰ ولت می باشد.

رنگ بندی روکش حرارتی و کاربرد رنگ‌ها

این محصولات دارای رنگ های متفاوت می باشد و با رنگ‌های گوناگون تولید و عرضه می گردد به طور نمونه می‌توان وارنیش مشکی سبز آبی و شفاف را اشاره کرد کاربری آن ها هم متفاوت میباشد امکان دارد استفاده برای حفاظت باشد یا برای جنبه‌های تزییناتی و روکش مشکی حرارتی برای سیم های قطب منفی استفاده می شود رنگ قرمز برای قطب مثبت و زرد و سبز برای هادی های خنثی و قابل توجه باشد که رنگ مشکی مقاومت زیادتری در برابر اشعه های فرابنفش خواهد داشت.

وارنیش نسوز حرارتی را از کجا بخریم؟

فروشگاه های فراوانی وجود دارد که این کالاها را عرضه می‌کنند فروشگاه های الکترونیکی در سطح شهر آهن این کالاها را عرضه می نمایند اما فروشگاه های معتبری نیز وجود دارد که نماد اعتماد الکترونیک را از وزارتخانه دریافت کردند شما میتوانید برای خرید این نوع از از وارنیش ها آن را پیشنهاد داده و به شکل اینترنتی آن را با قیمت های انبوه و مناسب تهیه کنید و به سراسر ایران فرستاده خواهد شد.

فروش نوع های مختلف وارنیش حرارتی اندازه یک تا سی میلی متر

از انواع وارنیش حرارتی برای پاک نمودن سیم و کابل در شرایط مختلف و پوشاندن سطح فیش و نقاط لحیم شده و مونتاژ گردیده و یا به وجود آمدن پوشش و روکش و آب بندی در قسمت‌های مختلف سیم بهره برده خواهد شد انواع وارنیش حرارتی در سایز های مختلف و با اندازه های متفاوت تولید و عرضه خواهد شد، تهیه وارنیش حرارتی باید طبق اندازه قطر سیم و یا نقطه مدنظر قابل توجه باشد به این معنا که برای نمونه اگر جمع قطر ۵ میلیمتر باشد وارنیش ۶ میلی متری تهیه گردد تا سیم داخل آن جا شود و با توجه به وجود آمدن حرارت بر روی وارنیش و جمع شدن آن کاملاً به اصطلاح پک گردد.

راهکار بکار بردن  شیرینگ حرارتی و قیمت وارنیش

برای جمع نمودن واریش و یا فعال نمودن وارنیش سایز ۲ تا ۳ وارنیش نیاز می باشد که از یک منبع گرمایی استفاده خواهد شد این منبع گرما و دما خواهد توانست یک سشوار یا فندک باشد کاربر وارنیش را روی این منبع دمای قرار می دهد و پوشش به گرما واکنش نشان می دهد و جمع می گردد قیمت وارنیش هم بسته به سایز و کیفیت تولید آن خواهد داشت همین طور امکان دارد این دسته از کالاها در رنگ های متفاوت تولید و عرضه گردد اما وارنیش مشکی رنگ از پر استفاده ترین انواع وارنیش حرارتی می باشد.

شیرینگ حرارتی یک روکش از جنس پلاستیک است که از مواد مخصوص تولید می‌شود که این مواد به دنبال به وجود آمدن دما و حرارت جمع خواهد شد و مانند خیلی مواد پلاستیکی نخواهد ساخت، شیره یا سیم را وارنیش قرار دادید چگونه حرارتی به آن می چسبد.

رزین مورد استفاده در وارنیش صنعتی

وارنیش حرارتی از ترکیب رزین و روغن و حلال ساخته می‌شود و نوع رزین در هر یک از آنها متفاوت خواهد بود به طور مثال در واریش صنعتی از سه مدل رزین پلی اورتان آلکید و فنولیک استفاده میگردد و پر استفاده ترین آنها به خاطر قیمت کم و مقاومت زیاد در برابر خش و خط رزین پلی اورتان می باشد یکی از قسمت های سازنده وارنیش روغن می باشد که سبب سفت شدن وارنیش خواهد شد برای ساخت وارنیش عموماً از دو روغن تانک استفاده می گردد که مشهورترین آن به خاطر قیمت کم روغن کتان می باشد.

اما روغن تانک کیفیت زیادتری نسبت به کتان دارد وارنیش در انواع متفاوتی وجود دارد و برای سازه ها و مواد مختلف استفاده می شود پس باید قبل از کاربرد وارنیش با ویژگی‌های مواد انواع سطح رنگ آشنایی کافی پیدا کنید.

مراحل استفاده از وارنیش چیست

وارنیش حرارتی چوب یک عملیات سختی است که باید در همه مراحل آن دقت زیادی به کار برد و با کمترین اشتباه به نتیجه درست نخواهید رسید پاک نمودن لایه قدیمی در زمان پرداخت مبل ابتدا باید لایه رنگ و وارنگ قدیمی بر روی آن پاک شود و بعد از آن سمباده کاری گردد در این قسمت همه خط و خش و تراشه ها از بین برده خواهد شد و نواقص چوب برطرف گردد آسیب چوب امکان دارد سبب ترک خوردگی شود و چوب خشک گردد قبل از استفاده از وارنیش باید چوب را کاملاً خشک نمایید تا سطح کار هموار و صاف گردد.

اولین لایه وارنیش حرارتی مهمترین مرحله ای می باشد که چوب را به مبل زیبا و بادوام تبدیل می‌کند و سنباده کاری و خشک نمودن لایه اول وارنیش ۳ ساعت تا ۴ ساعت زمان خواهد برد و این زمان بستگی به ترکیبات آن خواهد داشت بعد از خشک گردیدن وارنیش باید بر روی سطح سنباده گردد.

برای جلوگیری از چسبیدن غبار به سطح آن باید آن را با دستمال مرطوب تمیز کرد همه لایه‌های وارنیش باید مثل لایه اول خشک و خیلی با دقت سنباده کاری گردد و در آخر پولیش کاری شود برای اینکه سطح کار براق و درخشان شود و در آخرین مرحله پولیش کاری گردد.

سخن پایانی

وارنیش حرارتی با قطر ۱۰۰ میلیمتر و شیرینگ حرارتی در حقیقت روکش جمع شونده است که به اطراف سیم برق قرار می گیرد که بهترین جایگزین و عایق خوب برای چسب برق است، این وارنیش به کمک سشوار با دمای زیاد و یا فندک تا ۵۰% جمع خواهد شد پس از وارنیش امروزه در صنعت برق و سیم کشی خانه و ماشین و همینطور کارهای خانگی مانند اطراف سیم شارژر گوشی که سبب جلوگیری از آسیب و عمر زیادتر سیم خواهد شد، استفاده می شود وارنیش حرارتی سایز های متفاوت و تنوع رنگی زیادی دارد.

وارنیش حرارتی نوعی روکش است که میتواند یک لایه پوششی  برای لوله ها است.

جنس این لوله ها از پلیمر است که خواصیت جمع شوندگی نیز دارند .

و در برابر حرارت ایجاد شده توسط آتش و شعله گاز یا هر چیزی که حرارت ایجاد کند جمع میشوند.

این روکش ها در مدل ها و سایز و رنگ های مختلف تولید میشود که هر کدام از آن ها برای نیاز های مختل استفاده میشود.

 

دلیل استفاده از وارنیش حرارتی چیست ؟

  • به وجود آوردن نوعی عایق حرارتی و تعمیر انواع کابل های برق و انتقال سیگنال
  • ایجاد کردن پک یا جمع آوری ردن سیم و کابل ها
  • افزایش طول عمر سیم ها و کابل ها
  • قابلیت نشانه گذاشتن یا برچسب زدن بر روی سیم ها

نحوه خرید از شرکت

با عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت شما بازدید کنندگان سایت ماهوت الکتریک .

برای فروش وارنیش حرارتی در اصفهان به سایت ماهوت الکتریک مراجعه نمایید.

بازرگانی ماهوت الکتریک تولید کننده انواع وارنیش حرارتی میباشد و محصولات خود را با گارانتی اصالت کالا عرضه میکند.

برای خرید و دریاقت مشاوره رایگان با شماره 33937494 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط :

ترموستات

وارنیش حرارتی چسب دار

Spread the love